היום פורסם היתר כללי מתוקן להעסקה בשעות נוספות אשר נחתם אתמול ולהלן עיקרי הוראותיו:
  1. תוקפו למשך חודשיים מיום פרסומו (17.3.2020) או לתקופת תוקפו של צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש) (בידוד בית והוראות שונות ) (הוראת שעה) התש"ף 2020.
  2. בשבוע עבודה לא יועסק עובד מעל 67 שעות, כולל שעות נוספות, כאשר בחודש עובדה מספר השעות הנוספות לא יעלה על 90.
  3. אורך יום עבודה כולל שעות נוספות לא יעלה על 12 , ואולם ניתן להעסיק עובד 14 שעות עבודה כולל שעות נוספות לא יותר מ- 8 פעמים בחודש, בכפוף למכסות לעיל.
  4. העסקת עובדים לפי היתר זה תיעשה בהתחשב בצרכים הייחודיים של מקום העבודה ובהתחשב בטובת העובדים במקום העבודה וצרכיהם וזאת עקב התפרצות נגיף הקורונה.
  • בהמשך להודעה לעיל, הוציא משרד העבודה הוראה נוספת לפיה ישנה אפשרות, על רקע נגיף הקורונה, להגיש בקשות להיתרים בהתאם לחוק שעות עבודה ומנוחה החורגות מההיתר הכללי לעיל. לפי הוראה זו, ככל וצרכי מקום העבודה והעובדים מצריכים התאמה שונה מהאמור בהיתר, ניתן להגיש בקשה נפרדת החורגת מההיתר הכללי. בנוסף, ניתן להגיש בקשה החורגת לעניין היקף עבודת לילה.
  • לצורף בקשות חורגות ולפניות בעניין יש ליצור קשר עם תחום שעות עבודה ומנוחה בטלפון מספר: 03-7347913/4/8 או בדוא"ל: hasdaras@economy.gov.il; avih2@economy.gov.il
נמשיך לעמוד עמכם בקשר עם התפתחויות ועדכונים נוספים. אין באמור משום תחליף לייעוץ משפטי פרטני אשר לגביו אנו עומדים לשירותכם כל העת.  

כתבות נוספות

עדכון פסיקה וחקיקה מרץ 2024

פורסם צו הרחבה בעניין זכויות אנשי המילואים ביום 6.3.2024 פורסם צו הרחבה שהרחיב הוראות ההסכם הקיבוצי מיום 4.2.2024 בין נשיאות המגזר העסקי

עדכון פסיקה – ינואר 2024

ביה"ד הארצי לעבודה קבע כי חברות עובד בועד עובדים אינה מקנה לו חסינות מפני נקיטת הליכי משמעת ביה"ד הארצי לעבודה דחה ערעור